تحلیل تماتیک سبک زندگی در بازی رایانهای سیمز
نویسندگان
چکیده مقاله:
این مقاله به بررسی سبک زندگی شبیهسازی شده (وانمایی شده) در بازی رایانهای پرفروش سیمز 3 اختصاص دارد. هدف از این پژوهش، شناسایی الگوی شبیهسازی شده از زندگی، در این بازی رایانهای است که در ژانر شبیهسازی ساخته شده است. با توجه به تفاوتی که در ماهیت بازیهای رایانهای (نوعی از رسانههای تعاملی) نسبت به رسانههای جمعی وجود دارد، از ترکیب دو روش کیفی «مشاهده مشارکتی» و «تحلیل تماتیک» برای رسیدن به هدف تحقیق بهره گرفته شده است. یافتهها در این بررسی حکایت از آن دارد که سیمز 3، شبیهسازی از سبک زندگی مصرفی است که مصرف در آن بیش از آنکه ارزش کاربردی و ارزش مبادلهای داشته باشد، ارزش نشانهای دارد.
منابع مشابه
تحلیل تماتیک سبک زندگی در بازی رایانه ای سیمز
این مقاله به بررسی سبک زندگی شبیه سازی شده (وانمایی شده) در بازی رایانه ای پرفروش سیمز 3 اختصاص دارد. هدف از این پژوهش، شناسایی الگوی شبیه سازی شده از زندگی، در این بازی رایانه ای است که در ژانر شبیهسازی ساخته شده است. با توجه به تفاوتی که در ماهیت بازی های رایانه ای (نوعی از رسانه های تعاملی) نسبت به رسانه های جمعی وجود دارد، از ترکیب دو روش کیفی «مشاهده مشارکتی» و «تحلیل تماتیک» برای رسیدن ب...
متن کاملبررسی نحوه هویتیابی دینی بازیگران مؤنث بازی ویدئویی سیمز در تقابل با بازی
بازیهای ویدئویی بهعنوان یکی از اثرگذارترین و محبوبترین رسانههای پیرامون ما در عصر حاضر شناخته شدهاست. این مقاله، با نگاه به بازی «سیمز 3» به نحوه تأثیر این رسانه در هویتیابی دینی بازیگران میپردازد. ویژگیهای مهمی چون زمینههای فرهنگی و مذهبی مخاطب و مشارکت وی در ساخت روایت در بازی در تاثیرپذیری او مؤثرند. مدل پایه رمزگذاری ـ رمزگشایی استوارت هال بهکمک مؤلفههای دیگری از جیمز گی که برای ...
متن کاملتحلیل ابعادشناسانة مسئولیّتپذیری در سبک زندگی اسلامی
چکیده مسئولیّتپذیری در پیشرفت فرد و جامعه و نیز هدایت و سازندگی حیات سعادتمندانه آدمی، نقش مهمّی را ایفا میکند.هدف مقاله حاضر، تحلیل ابعاد مسئولیّتپذیری در سبک زندگی اسلامی است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی میباشد. به منظور گردآوری دادههای لازم جهت نیل به اهداف پژوهش، منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش و با استفاده از فُرمهای فیشبرداری از منابع، گردآوری و با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار ...
متن کاملبررسی نحوه هویت یابی دینی بازیگران مؤنث بازی ویدئویی سیمز در تقابل با بازی
بازی های ویدئویی به عنوان یکی از اثرگذارترین و محبوب ترین رسانه های پیرامون ما در عصر حاضر شناخته شده است. این مقاله، با نگاه به بازی «سیمز 3» به نحوه تأثیر این رسانه در هویت یابی دینی بازیگران می پردازد. ویژگی های مهمی چون زمینه های فرهنگی و مذهبی مخاطب و مشارکت وی در ساخت روایت در بازی در تاثیرپذیری او مؤثرند. مدل پایه رمزگذاری ـ رمزگشایی استوارت هال به کمک مؤلفه های دیگری از جیمز گی که برای ...
متن کاملتحلیل تماتیک جوکهای مبادله شده در برنامه «اتاق جوک»
این پژوهش با تحلیل تماتیک جوکهای مبادلهشده در نرمافزار تلفن همراه «اتاق جوک»، در پی فهم آن است که چه مقولاتی با وساطت جوکها میان مخاطبان و تولیدکنندگان جوک مبادله میشود و هر یک از رویکردهای کلان جامعهشناختی از چه منظری به تحلیل جوکها و بهطورکلی محتوای طنز میپردازند. بهاین منظور پس از معرفی رویکردهای کلان مواجهه جامعهشناختی با طنز، بیش از 500 جوک ارسالشده از یک مقطع زمانی تا رسیدن به...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 10 شماره شماره 1(پیاپی 28)
صفحات 111- 126
تاریخ انتشار 2015-04-21
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023